Loading...

حاشیه سود سیصد تا هزاردرصدی تضمینی در بعضی از کسب و کارها

حاشیه سود سیصد تا هزاردرصدی تضمینی در بعضی از کسب و کارها
شنبه 08 بهمن 1401 مهدی رمضانی مقدم 118 0 حاشیه سود یک شرکت به بخشی از درآمد می گویند که به عنوان سود خالص شمرده می شود که یکی از مهمترین شاخص هایی است که سرمایه گذاران برای یک کسب وکار استفاده می کنند

حاشیه سود یک شرکت به بخشی از درآمد می گویند که به عنوان سود خالص شمرده می شود که یکی از مهمترین شاخص هایی است که سرمایه گذاران برای ارزیابی یک کسب و کار استفاده می کنند، زیرا نشان دهنده تولید و عدم تولید وجوه و میزان سودآوری آن در مقایسه با درآمد عملیاتی آن است.

از آنجایی که حاشیه سود یک شاخص بسیار مهم برای سرمایه گذاران است، معمولا خود شرکت ها آن را محسابه کرده و در صورت های مالی ماهانه یا سالانه مربوطه اعلام می کنند. و حاشیه سود نه تنها اجازه می دهد تا ببینند مدل کسب و کار یک شرکت چقدر موفق است بلکه به راحتی بتوانند عملکرد چند شرکت را همزمان در همان صنعت مقایسه کنند.

حاشیه سود سیصد تا هزاردرصدی تضمینی در بعضی از کسب و کارها

البته به شما توصیه می کنیم که برای ارزیابی و عملکرد هر کسب و کار یا مجموعه ای از متخصصین مربوطه مشاوره گرفته و یا آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید. که ما در همین راستا پکیج هایی نیز داریم تا آگاهی شما را برای سرمایه گذاری و شناخت هرچه بیشتر یک کسب و کار بالا ببرید.

در نگاه اول اگر به شما بگوییم که راه انداختن کسب و کاری با حاشیه سود سیصد تا هزاردرصد امکان پذیر است ، شاید برایتان ناممکن به نظر بیاید ولی مثال های زیادی در جهان وجود دارد که امکان پذیری این موضوع را نشان می دهد. در ادامه چند نمونه از این کسب و کار ها را به همراه راز موفقیت آنها به شما معرفی می کنیم.

صنایع دستی ایران

صنعت فرش یکی از صنایع بومی و قدیمی صنایع دستی ایران می باشد که قدمت طولانی و بادوام آن باعث شده تا شرکت های بزرگی در این صنعت به وجود بیایند و معاملات کلان و بزرگی در این صنعت رخ دهد.

شرکتی که ما در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم شرکت فرش مشهد می باشد که بزرگترین عضو گروه صنعتی مشهد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران است. این شرکت در سال 1356 در مشهد، دومین شهر بزرگ ایران، با ظرفیت تولید سالانه 240000 متر مربع آغاز به کار کرد. در طول سال های متمادی، جهت رقابت داخلی و جهانی با همکاری تیمی توانمد، شامل : مدیران باتجربه ، مهندسین مجرب ، و کارگران ماهر تولید سالانه به 2400000 متر مربع افزایش یافت.

با استفاده از الیاف مرغوب شرکت درالون آلمان ، بهترین و مرغوب ترین رنگ ها و مواد شیمیایی کارخانجات ممتاز اروپا ، پشم خالص با برند پشم خالص نیوزلند و نخ ابریشمی طبیعی ، حضور فرش مشهد در بازار های داخلی و جهانی در طی 40 سال تداوم داشته است. خوش نامی و محبوبیت برند فرش مشهد، به دلیل مشتری مداری و استاندارد های بالای کیفیت و نیز نوآوری در طراحی و رنگ آمیزی است. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید فرش ماشینی نیز ، تاییدی بر اهمیت تولید محصول با کیفیت در این شرکت است.

در شرکت فرش مشهد، خلاقیت ، هنر و تجربه به کار گرفته شده است و جدیدترین تکنیک ها و روش های طراحی ، بستری مناسب برای ارائه بهترین نقش ها در بازار داخلی و خارجی فراهم آورده است.

پس از حدود 40 سال ، فرش مشهد از جمله برند های تثبیت شده در بازار داخل است. فرش مشهد شبکه قوی توزیع از جمله فروشگاه های شرکت و نمایندگان مختلف و عمده فروشان دارد. فرش مشهد دارای 25 فروشگاه در سراسر ایران بوده و همراه با نمایندگان فعال خود در بیشتر از 30 شهر ایران با بیشتر از 56 فروشگاه حضور فعال دارد.

حضور 26 ساله فرش مشهد در بازار های جهانی و صادرات فرش ایران به بیش از 30 کشور، تجربه ارزشمندی است که تداوم و گسترش آن ، هدف واحد صادرات است. حضور در نمایشگاه های بین المللی بخشی از فعالیت های این واحد جهت نیل به این هدف است.

شرکت فرش مشهد ، کوشیده است تا وجوه تمایز خودش را پیدا کند و در حفظ آن بکوشد تا متناسب با شرایط، خودش را سازگار کند و بتواند متفائت باشد تا صاحب جایگاه شده و در مورد رویت و انتخاب مشتریان قرار گیرد.

از جمله علل و عوامل کلیدی در موفقیت شرکت فرش مشهد ، توسعه استراتژی های جایگاه سازی شناسه و محصولات با توجه به نیاز ها و خواسته های مصرف کنندگان در بازار هدف است .

احمد روستا در این رابط می گوید : « جایگاه شناسه ، بخشی از هویت و ارزش شناسه است که به طور فعالانه با مخاطب ارتباط برقرار نموده و در بین شناسه های رقیب ، مزیت ایجاد می نماید. جایگاه سازی شناسه را می توان به طور ساده ، چگونگی جایگیری شناسه در ذهن مصرف کنندگان با توجه به ارزش های مورد نظر دانست. »

یکی دیگر از مهمترین عوامل موفقیت این برند در بازار داخل و جهان ، وجود مشاوران و کوچ های حرفه ای از ابتدا تا به الان می باشد که در بحران ها و چالش های متفاوت توانسته اند بهترین استراتژی ها را پیاده سازی کنند و آن بحران را پشت سر بگذارند و برای حضور پررنگ در بازار های جهانی نیز می بایست آگاهی از بروزترین و موثر ترین روش های ارتقا کسب و کار در سطح بالا را دانست .

تیم مشاورین مهدی رمضانی مقدم می توانند در زمینه راه اندازی و یا توسعه کسب و کارتان همراه شما باشند و مرحله به مرحله با شما همراه شده و بهترین استراتژی های ممکن را برای شما و کسب و کارتان پیاده سازی می کنند و همچنین اگر خودتان علاقه مند به یادگیری بروزترین و موثرترین اصول و فنون رشد کسب و کارتان هستید ، با شماره تماس 09365857004 تماس بگیرید.

صنایع غذایی

شرکت مورد بحث ما شرکت صنایع غذایی بهروز است که در سال 1356 کار خود را آغاز کرده است که تولیدات این شرکت در حال حاضر : رب گوجه فرنگی ، انواع سس ، کنسروجات ، انواع شوری ، ترشی و ... است .

همت و همدلی کارکنان تلاشگر این واحد به همراه مدیریت حرفه ای ، موجب شد با حضور صنایع صاحب نام و با سابقه ، بتواند سهم مناسبی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد.

در تیر ماه سال 1378 این شرکت به منظور گسترش از بازار خود و عبور از روش های سنتی فروش سازمانی را تحت عنوان "سازمان پخش بهروز" تشکیل داد و هدف این سازمان را در جذب مشتریان بیشتر در سطح خورده فروشی و همچنین ارائه خدمات و سرویس دهی مطلوب نسبت به عرضه محصولات تولیدی خود قرار داد. پس از گذشت حدود یکسال شرکت های دیگر نیز ابراز علاقه کردند که محصولات تولیدی خود را از طریق سازمان پخش بهروز  عرضه نمایند.

بالاخره با توجه به گسترش محدوده فعالیت سازمان در سطح کشور و علی الخصوص در استان تهران و رشد سازمان و جذب نیروهای جدید، در زمانی کوتاه ، تبدیل به یکی از موفق ترین و بزرگترین شبکه های فروش و توزیع کشور گردید و در حال حاضر عرضه کننده گروهی از معتبر ترین محصولات داخلی و خارجی در سطح کشور است.

از عمده علل و عوامل کلیدی در موفقیت شرکت بهروز، می توان چیدمان استراتژی یک شبکه توزیع در آن زمان توسط مشاورین کسب و کاری که عضو این مجموعه بودند ، مطرح کرد .

تا به اینجا دو صنعت بزرگ ایرانی را که در آن شرکت های قدرتمندی حضور دارند را نام بردیم و بخشی از آنها را بررسی کردیم. اینها همگی مثال های عینی بودند که در ایران صنایعی با حاشیه سود بسیار بالا وجود دارند و می توان در آنها سرمایه گذاری کرد.

یکی از مهمترین موضوعی که در این کسب و کار های بزرگ دیده می شود حضور مشاورین کسب و کاری هستند که از شروع این کسب و کار ها و تا به الان همراه این تیم ها بودند و نقش بسازیی را ایفا کرده اند.

حاشیه سود سیصد تا هزاردرصدی تضمینی در بعضی از کسب و کار ها

باید بدانید که این مشاورین کسب و کار درمجموعه مهدی رمضانی مقدم  جدا از بحث راه اندازی کسب و کار در مباحثی همچون فرانچایز و توسعه کسب و کار نیز آگاهی و تجربه کافی و لازم را دارند که می توانند در هر بازه زمانی استراتژی های متفاوتی را که در جهت سودمندی در بازار است را ارائه دهند .

در حال حاضر هر مدیر و صاحب کسب و کاری نیز باید دانش لازم را در جهت ارتقا کسب و کارش داشته باشد و علم روز را بیاموزد. ما در مجموعه مهدی رمضانی مقدم  با تهیه پکیج های حرفه ای در زمینه فرانچایز و یا توسعه کسب و کار به شما کمک میکنیم که مدیریت خود را ارتقا داده و بتوانید خود را برای هر چالشی آماده کنید تا بهترین استراتژی و راه حل ممکن را در آن بازه زمانی پیاده سازی کنید.

شما میتوانید جهت دریافت مشاوره در زمینه افزایش سود تضمینی در کسب و کارتان با شماره تماس 09365857004 تماس بگیرید.

عمومی #حاشیه سود سیصد تا هزاردرصدی تضمینی در بعضی از کسب و کارها